Polska Grupa Zbrojeniowa nadaje kształt całej branży

Haubica Krab. Decyzje w sprawie licencyjnego podwozia dla superbroni z HSW pokazywały, z jakimi problemami już na początku biznesowej drogi będzie się borykać zbrojeniowy „Pegaz”
materiały prasowe
Strategia PGZ przynajmniej do 2022 r. będzie powiązana z głównymi programami modernizacji technicznej armii.

Pierwszy rok zintegrowanego działania ma za sobą Polska Grupa Zbrojeniowa (poz. 70 na Liście 2000), przyszły narodowy koncern skupiający państwowych producentów broni i wojskowego wyposażenia.

W przedstawionym latem „Raporcie otwarcia PGZ", z wyraźnie optymistycznym przesłaniem, że udało się wreszcie położyć fundament pod tworzenie – na bazie zintegrowanego państwowego sektora obronnego – silnego i nowoczesnego koncernu zbrojeniowego „zdolnego do kooperacji ze światowymi potentatami w branży", podkreślano potencjał nowego branżowego czempiona: PGZ, bezpośrednio lub pośrednio, posiada udziały w 105 firmach, z tego 60 to spółki zbrojeniowe. W 54 spośród nich nowy holding ma ponad 50 proc. akcji lub udziałów. 38 spółek ma kluczowe znaczenie dla zaopatrzenia armii i bezpieczeństwa kraju. Spółki należące do grupy działają nie tylko w branży zbrojeniowej, ale i stoczniowej, offshore, nowych technologii, finansów i nieruchomości. Aktywa PGZ są rozproszone: firmy są niemal w każdym ...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL