Handel jeszcze długo nie wróci na ścieżkę wysokiego wzrostu obrotów

123RF
Spółki handlowe mimo problemów pną się na liście największych polskich przedsiębiorstw, jest ich też coraz więcej

Handel w Polsce przez ostatnie lata przyzwyczaił wszystkich do wysokiego, nawet dwucyfrowego wzrostu. Nawet w latach kryzysu, kiedy i w bogatych państwach Europy Zachodniej sprzedaż detaliczna spadała, u nas wciąż rosła – obok Turcji Polska była najdynamiczniej rosnącym rynkiem. Wszystko zmieniło się w sezonie świątecznym 2013 r. – sprzedaż zaczęła spadać. Najdziwniejszy był moment – popyt w państwach dotkniętych kryzysowym spowolnieniem zaczął się już odradzać, tymczasem w naszym kraju zaczęły się spadki. Oczywiście nie wszystkich dotknęły w takim samym stopniu.

Znów mamy trudny rok

Według danych Euromonitor International ostatnie lata zdecydowanie należały w Polsce do formatu dyskontowego, czyli sieci Aldi, Lidl, Netto oraz Biedronka. Choć takich sklepów działa ledwie nieco ponad 3,6 tys. (na 137,7 tys. placówek spożywczych), to jednak generują aż ponad 52 mld zł obrotów, co daje im pozycję największego segmentu rynku handlowego. Jednak...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL