fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Linie lotnicze i lotniska

Niemcy: Linie lotnicze zarabiają na nas krocie

Bloomberg
Pasażerowie samolotów w Niemczech uważają, że linie zarabiają na każdym z nich nawet 20 procent

57 procent Niemców uważa, że ceny biletów lotniczych są najbardziej adekwatne do jakości usług danego przewoźnika - wynika z ankiety przeprowadzonej na zlecenie Niemieckiego Stowarzyszenia Przedsiębiorców Lotniczych (BDL). Dla porównania cenę biletów autokarów dalekobieżnych za odpowiednią uważa 49 procent ankietowanych, a kolejowych - 31 procent.

O tym, że bilety lotnicze kosztują za dużo jest przekonanych 16 procent ankietowanych Niemców. Dla autokarów i kolei współczynnik ten wynosi odpowiednio 59 i 4 procent.

Z danych BDL wynika, że w 2014 roku za bilet w jedną stronę trzeba było zapłacić średnio 184 euro (uwzględniając loty krajowe i międzynarodowe).

Badacze zapytali też, ile wynosi zarobek przewoźnika. Za podstawę przyjęto bilet w cenie 100 euro. Według 30 procent ankietowanych linia lotnicza zarabia na nim 20 euro. 35 procent ankietowanych zysk przewoźników szacuje na 10 euro, 25 procent na 5 euro, a 6 procent na 1 euro.

Tymczasem według BDL raporty wskazują, że w 2014 roku średnia rentowność niemieckich przewoźników wyniosła 0,9 procent. Na cenę biletu lotniczego składają się bowiem koszty osobowe (16,8 procent), opłaty i podatki (22,1 procent), paliwo (25,8 procent) i inne, dodatkowe koszty (34,4 procent).

Linie nie mogą jednak ponieść cen biletów, ponieważ to właśnie koszt przelotu jest najważniejszy dla 91 procent ankietowanych podróżnych. Wśród pozostałych kryteriów wyboru istotne są też: bezpośrednie połączenie (81 procent), dogodne godziny wylotu (77 procent), renoma przewoźnika (67 procent) i jakość oferty (44 procent).

BDL zapowiada, że jeśli obecny poziom zysków utrzyma się na dłużej, niemożliwe będzie wprowadzanie niezbędnych inwestycji.

Ankietę przeprowadzono w grupie 1031 osób.

Źródło: turystyka.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA