Linie lotnicze i lotniska

Porty Lotnicze szykują Radom na 3 miliony pasażerów

materiały prasowe
30 stanowisk check-in, dziewięć punktów kontroli bezpieczeństwa, dziewięć gate'ów i tyle samo poczekalni dla odlatujących i trzy taśmociągi, przy których można odebrać bagaże - to wymagania jakie Porty Lotnicze stawiają w zamówieniu na rozbudowę lotniska w Radomiu

Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze ogłosiło, że chce zamówić projekty rozbudowy lotniska w Radomiu. Całkowita powierzchnia terminala ma mieć około 30 tysięcy metrów kwadratowych. Na początek ma obsługiwać on do 3 milionów pasażerów.

Porty Lotnicze planują przeprowadzenie czterech postępowań przetargowych. Chodzi o: projekty budowlane wraz z programami funkcjonalno–użytkowym dróg kołowania: terminala, płyt postojowych, towarzyszących obiektów kubaturowych, parkingów, dróg miejskich, miejsc postojowych i dworców.

Terminal pasażerski ma być jednokondygnacyjny o przepustowości rocznej co najmniej 3 miliony pasażerów, do obsługi głównie ruchu czarterowego o dużej sezonowości. Budynek musi spełniać "funkcje z zakresu obsługi pasażerów odlatujących i przylatujących, a także funkcje komercyjne, magazynowe, techniczne i w ograniczonym zakresie funkcje operacyjne, socjalne oraz biurowe. Wymaga się, aby projekt terminala uwzględniał m.in. wyposażenie w postaci około 30 stanowisk check-in, dziewięć ogólnodostępnych linii kontroli bezpieczeństwa, dziewięć poczekalni odlotowych oraz gate'ów, trzy karuzeli bagażowych" - czytamy w ogłoszeniu.

Jak wyjaśniają Porty Lotnicze w ogłoszeniu, wykonawca projektu terminala musi opracować "na dużym poziomie ogólności koncepcję dalszej modułowej rozbudowy strefy odlotów (...), zapewniającej całkowitą przepustowość terminala na poziomie 10 milionów pasażerów rocznie".

Nowe drogi kołowania, płyta postojowa i płyta do odladzania samolotów z drogą startową i dwiema drogami szybkiego zjazdu, mają mieć powierzchnię około 130 tysięcy metrów kwadratowych. Na płycie postojowej powinno zmieścić się dziewięć nowych stanowisk dla samolotów kodu C (jak np. boeing 737) i dwa stanowiska maszyn kodu E (np. dreamliner).

Przewiduje się też wybudowanie parterowej hali utrzymania sprzętu lotniskowego, budynku wielokondygnacyjnego dla służb lotniskowych i centrum zarządzania kryzysowego o funkcjach operacyjnych i socjalnych, biurowca wielokondygnacyjnego, budynku Lotniskowej Straży Pożarnej z garażem, a także m.in. placu manewrowego, parkingu strefy dostaw, parkingu dla personelu i gości.

Zapowiadane inwestycje to realizacja planu jaki przedstawił w kwietniu prezes PPL Mariusz Szpikowski, przeniesienia do Radomia ruchu czarterowego i tanich linii lotniczych z Lotniska Chopina w Warszawie. Pod koniec lipca władze Radomia zgłosiły wniosek o upadłość spółki lotniskowej. Miało to otworzyć drogę do przejęcia portu przez PPL.

Czytaj: "Lotnisko w Radomiu coraz bliżej przejęcia przez PPL".

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL