fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

LOGISTYKA Logistyka kontraktowa

Bricomarche z własnymi automatami paczkowymi

materiały prasowe
Sieć marketów z produktami do domu i ogrodu rozwija ofertę tzw. bricomatów.

To specjalne automaty zlokalizowane przed sklepami, w których można przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, odebrać także wielkogabarytowe przesyłki. Obecnie na polskim rynku dostępne są 24 takie maszyny, ale sieć właśnie ogłosiła, że planuje, by do końca przyszłego roku bricomaty pojawiły się obok każdego supermarketu Bricomarche w naszym kraju.

Czytaj więcej w: Przesyłki za 2 złote

Z danych sieci wynika, że zainteresowanie specjalnymi boksami do odbioru towarów kupionych online szybko rośnie. Blisko 80 proc. ankietowanych twierdzi, że to atrakcyjna opcją odbioru zamówień.

– Bricomaty cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów, dlatego udoskonalamy to rozwiązanie, aby jak najlepiej spełniało oczekiwania kupujących. Zmieniamy i optymalizujemy układ boksów, żeby dopasować je do potrzeb klientów. Ponadto przygotowaliśmy dodatkowe niestandardowe moduły dla sklepów, w których ta forma odbioru jest szczególnie popularna – komentuje Katarzyna Jańczak-Stefanide, dyrektor generalna sieci Bricomarche w Polsce. I podkreśla, na koniec br. w sieci ma być już ponad 50 bricomatów.

Z danych zgromadzonych przez sieć wynika, że co piąta paczka w bricomacie jest odbierana w ciągu godziny od powiadomienia. W okresie trzech pierwszych kwartałów br. klienci najczęściej odbierali zamówienia między godziną 18 a 19 (ok. 30 proc. paczek).

– Obserwujemy zwyczaje konsumenckie Polaków i na ich podstawie rozwijamy ofertę. Nasi klienci mają do wyboru trzy opcje odbioru zamówienia: w sklepie stacjonarnym, za pośrednictwem kuriera lub lokalnej dostawy oraz w wybranych lokalizacjach w bricomatach – dodaje Jańczak-Stefanide.

Czytaj więcej w: Zielone linie kurierów

Bricomarche przeprowadziło badanie „Zwyczaje remontowe Polaków. Czy produkty do remontu i wykończenia wnętrz kupujemy online?”. Okazuje się, że najpopularniejszymi formami odbioru zakupów online są: boksy (69 proc.) i dostawa kurierska (67 proc.).

Źródło: logistyka.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA