W portalu obido znajdziemy ponad 55 tys. mieszkań z siedmiu największych miast w Polsce. - Obido to platforma, która łączy łączy deweloperów z klientami - tłumaczy Paweł Gniadkowski, dyrektor technologii w obido. Zauważa, że w Polsce zdecydowanie więcej mieszkań się kupuje, niż wynajmuje.

- Zainteresowani szukają ofert głównie w Internecie, m.in. na portalach nieruchomościowych - podkreśla dyrektor. - Tysiące ofert, miliony reklam i pytanie – jak znaleźć mieszkanie najlepiej dopasowane do swoich potrzeb?

- Deweloperzy stosują różne zabiegi marketingowe. Tworzą kampanie reklamowe w Internecie, wynajmują powierzchnie reklamowe na budynkach, organizują dni otwarte. W ten sposób docierają do wielu przypadkowych osób, które nawet nie są zainteresowane zakupem mieszkania - twierdzi Marian Bruliński, specjalista ds. nieruchomości i współzałożyciel platformy obido. Zapewnia, że nowy serwis służy oszczędności czasu i pieniędzy.

Paweł Gniadkowski dodaje, że obido różni się od innych portali modelem działania. - Klient bardzo dokładnie określa swoje potrzeby, ale - w przeciwieństwie do serwisów ogłoszeniowych - po wypełnieniu formularza nie widzi żadnych ofert - tłumaczy dyrektor. - Nasze algorytmy dopasowują potrzeby klienta do wszystkich mieszkań wszystkich deweloperów. Potem prosimy firmy, które wybudowały najbardziej odpowiednie lokale, o przygotowanie dla konkretnego klienta indywidualnej oferty - opowiada.

I podkreśla, że klient dostaje oferty na swoje konto w portalu. - Deweloper nie ma jego danych kontaktowych, nie nęka go telefonami - mówi Paweł Gniadkowski. - Tym samym klient nie musi godzinami przeszukiwać portali, martwiąc się, że pominie mieszkanie, które mu odpowiada. Klient może też oszczędzić pieniądze. Deweloper dociera do niego bezpośrednio. Dzięki mniejszemu kosztowi dotarcia do klienta, cena mieszkania może być niższa - przekonuje dyrektor.