Spółka Bramy Stabryła z Sanoka zajmuje się produkcją i montażem bram stalowych. Umowy zawierane są poza lokalem przedsiębiorcy. W październiku 2016 r. urząd wszczął przeciwko niej postępowanie wyjaśniające w związku z zawiadomieniem od Oddziału Federacji Konsumentów w Rzeszowie. Skarga dotyczyła nieprzekazywania konsumentom informacji, wynikających z ustawy o prawach konsumenta oraz nie zwracania klientom wpłaconych zaliczek w przypadku niewywiązania się z umowy. W toku postępowania UOKiK ustalił również, że spółka nie informowała o procedurze reklamacyjnej, prawie do odstąpienia od umowy i obowiązku zapłaty przez klienta poniesionych kosztów. Urząd przeanalizował zawartość stron internetowych pod kątem informacji i opinii o przedsiębiorcy. Wskazują one na brak realizacji umów i nie zwracanie zaliczek. Przykładowo:

„Do momentu złożenia zamówienia i czasu realizacji kontakt bardzo dobry, po okresie zawartym w umowie kontakt powoli znika, mówi, że jego dostawca oszukał itp. itd. w kolejnych tygodniach w ogóle nie odbiera tel. wysyła sms-y, że oddzwoni (oczywiście nie oddzwania). Po kilku próbach połączeń wyłącza tel. i ma spokój. Zaliczka pobrana, czas realizacji minął a tu ani bram ani pieniędzy ani kontaktu (...)".

„Zaliczka wzięta a bramy nie ma. Termin realizacji upłynął już dobre kilka miesięcy temu. (...)"

Z zebranych informacji wynika, że działania Bram Stabryła mogą nosić znamiona oszustwa mającego na celu wyłudzenie pieniędzy. W związku z tym UOKiK stwierdził, że działania w tej sprawie może podjąć prokuratura, dlatego złożył zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej w Sanoku. Zawiadomienie wpłynęło do prokuratury w maju 2017 r.