Kiedy już wyjedziemy, a hotel nie będzie spełniał naszych oczekiwań, możemy zgłosić reklamację na miejscu (pilotowi lub rezydentowi), a także po powrocie z wyjazdu (mamy na to 30 dni). W takiej reklamacji możemy domagać się obniżenia ceny wycieczki. Duże biura podróży respektują tzw. tabelę frankfurcką, która określa nieprawidłowości i przypisane do nich procentowo wartości obniżenia ceny.

Katarzyna Górka radziła, aby dowody np. w postaci zdjęć, zbierać już na miejscu. Reklamację możemy zgłosić za pośrednictwem formularza udostępnianego przez biuro podróży, ale też w każdej innej formie (np. mailem). - Ważne, aby zrobić to na piśmie – podkreślała prawniczka.

Biuro podróży ma 30 dni na ustosunkowanie się do naszej reklamacji. Jeśli nie odpowie, będzie to oznaczać, że przyjęło naszą reklamację w całości.