Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z 11 grudnia 2018 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telekomunikacyjnych, które weszło w życie 1 marca, przewiduje, że abonent publicznie dostępnej usługi telefonicznej może wystąpić z wnioskiem o zmianę lub przeniesienie numeru w formie pisemnej, elektronicznej lub dokumentowej. Takie same formy dotyczą wniosków o przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telekomunikacyjnej.
W przypadku przeniesienia numeru wystarczy złożyć wniosek do wybranego dostawcy, a ten w oparciu o udzielone pełnomocnictwo dopełni za abonenta wszelkich formalności, w tym rozwiąże umowę z dotychczasowym dostawcą. Abonent będzie jednak musiał złożyć dwa dokumenty:
- oświadczenie o świadomości konsekwencji finansowych wynikających z rozwiązania umowy z dotychczasowym dostawcą przed upływem okresu promocyjnego
oraz
- pełnomocnictwo do przeprowadzenia czynności związanych z przeniesieniem numeru, w szczególności do wypowiedzenia umowy w imieniu abonenta z dotychczasowym dostawcą.