Za nami Wieczór Dewelopera, w murach Starego Maneżu w Gdańsku zaingerowano ekoakcję dedykowaną branży deweloperskiej. Jej cel to zachęcenie użytkowników nowych mieszkań do redukcji zużycia ciepła w swoich domach.

– Dziś nie wiemy, jakie zużycie generują nasze mieszkania. To tak, jakbyśmy jeździli samochodem, którego licznik znajdowałby się w bagażniku – mówił Tomasz Śmiglewicz z Fortum.

Jego firma wraz z obido to twórcy akcji „1 000 000 drzew od deweloperów". Nie chodzi w niej jednak o nasadzenia, a wykorzystanie technologii, a konkretnie specjalnej aplikacji, dzięki której można kontrować ilość zużywanych mediów. Badania pokazują bowiem, że użytkownicy mieszkań będący świadomi konsumpcji zaczynają oszczędzać (zużycie spada średnio o 7 proc.). To zaś przekłada się na ilość dwutlenku węgla, który trafia do atmosfery. – Nasza akcja ma na celu zmniejszenie średniej rocznej emisji CO2 przez nowe mieszkania o ilość, na pochłonięcie której potrzeba miliona nowych drzew – mówił Marian Bruliński z obido.

Dodał, że jedno nowe 50-metrowe mieszkanie dla zrównoważenia emisji wyprodukowanego CO2 w trakcie roku potrzebuje ok. 4 tys. drzew.

—ak