Pusta od lat działka przy ul. Chmielnej 75 w Warszawie, należąca do Poczty Polskiej, znajdzie niecodzienne zastosowanie. Spółka Nowa Epoka Handlu planuje postawić tu budynek o powierzchni 5 tys. mkw. składający się z 272 kontenerów. Trzypoziomowy obiekt będzie podzielony na strefy gastronomiczną i usługowo-handlową oraz halę przeznaczoną na wydarzenia społeczne i kulturalne.

Jak zaznacza inwestor, powierzchnia usługowo-handlowa została zaplanowana dla około 80 najemców, głównie sklepów w formacie pop-up (czyli takich, które otwierają się na krótko, np. przed świętami). Każdy z przedsiębiorców będzie mógł negocjować dogodny dla siebie okres najmu.

- Chcemy aby Implant oprócz celów komercyjnych pełnił funkcje społeczne i był ważnym miejscem wydarzeń kulturalnych. To projekt absolutnie unikalny i pierwszy tego typu w Polsce – mówi cytowany w komunikacie Łukasz Koziński, prezes Nowej Epoki Handlu. Inspiracją dla inwestycji były takie projekty jak BoxPark w Londynie, czy ArtBox w Bangkoku.

Umowa Nowej Epoki Handlu z Pocztą Polską została zawarta na pięć lat. Charakter i konstrukcja Implantu pozwalają na przeniesienie obiektu po tym okresie w inne miejsce.