City Logistics Warsaw VI na Targówku Fabrycznym dostarczy 18 tys. mkw. powierzchni, z czego 2 tys. mkw. zajmą biura. To ósma miejska inwestycja Panattoni w Warszawie. Tylko w stolicy portfolio obiektów logistyki ostatniej mili Panattoni obejmuje 150 tys. mkw. To m.in. City Logistics Warsaw I, gdzie najemcą jest Fricso czy ostatnio ogłoszona inwestycja na Annopolu - City Logistics Warsaw IV. Podobne obiekty powstały też w Łodzi, Poznaniu, Katowicach, Wrocławiu i Gdańsku.

Zainteresowanie firm z sektora e-commerce obiektami wpisującymi się w logistykę ostatniej mili rośnie wraz z szybkim rozwojem e-handlu. - Z najnowszego raportu JLL wynika, że popyt na miejską powierzchnię logistyczną w ośmiu największych polskich aglomeracjach osiągnął w 2020 r. 450 tys. mkw. Był o 40 proc. większy niż rok wcześniej – komentuje Marek Dobrzycki, dyrektor zarządzający Panattoni. - Ten trend nie zniknie. Według analiz PwC wartość polskiego rynku e-handlu w 2026 roku sięgnie 162 mld zł, co oznacza, że średniorocznie będzie się zwiększała o 12 proc. Będzie to efekt nie tylko utrwalenia nawyków zakupowych z czasów pandemii, ale i szybkiego rozwoju sklepów internetowych, których w stosunku do krajów zachodniej Europy, nadal jest w Polsce relatywnie mało. Swoje zrobią też nowi gracze z branży e-commerce, jak chociażby zapowiedź utworzenia polskiej platformy Amazona.

City Logistics Warsaw VI powstanie na terenie strefy przemysłowej, kilka kilometrów od ścisłego centrum stolicy. - To czyni z niego doskonałą lokalizację dla logistyki ostatniej mili, zwłaszcza w Śródmieściu. Znakomicie spełni swoją rolę jako centrum dystrybucji paczek, szybkich dostaw (do 1 godziny), usprawni logistykę świeżych produktów. - Może też pełnić funkcję showroomu czy centrum szkoleniowego. Pomoże w tym sąsiedztwo przystanków autobusowych, tramwajowych, stacji drugiej linii metra Szwedzka oraz kolejowego Dworca Wschodniego – mówią przedstawiciele Panattoni. - City Logistics Warsaw VI będzie przy tym dobrą lokalizacją dla najemców obsługujących region Warszawy i jednocześnie współdziałających z międzynarodowymi łańcuchami dostaw.