BioBazar to targ, który oferuje ekologiczną żywność, naturalne kosmetyki, środki czystości. Współtworzy go ponad 100 wystawców.
– Jesteśmy bardzo podekscytowani, że po kilku latach wracamy do naszej pierwotnej lokalizacji w zupełnie nowej odsłonie. Okrągłych 10 lat działalności zobowiązuje – zatem szykujemy dla naszych klientów jeszcze więcej atrakcji – zapowiada cytowana w komunikacie Joanna Żuchlińska, menedżer ds. marketingu BioBazaru. - Zupełnie odmieniony koncept stoisk, które ułatwią i uatrakcyjnią ekspozycję produktów, więcej przestrzeni – to tylko początek zmian. Pojawią się nowi wystawcy, m.in. oferujący produkty kuchni z różnych stron świata. Działać będzie koncept, w którym kucharze korzystać będą z sezonowych produktów z BioBazaru. Pojawi się też więcej opcji jedzenia na miejscu czy na wynos. Do dyspozycji gości będzie także kawiarnia prowadzona przez naszego wieloletniego wystawcę czy piekarnia, która zaproponuje pieczywo wypiekane na miejscu.
W BioBazarze będą się też odbywać warsztaty, prelekcje promujące proekologiczne postawy, zdrowe odżywianie czy filozofię zero waste. - Jako inwestor dbamy o zrównoważony wpływ naszych inwestycji na środowisko. Wierzymy, że obecność tego konceptu w Fabryce Norblina, pomoże nam promować podejmowanie świadomych, mających wpływ na społeczeństwo i środowisko decyzji konsumenckich – dodaje Kinga Nowakowska, członek zarządu i dyrektor operacyjna Capital Park, odpowiedzialna za projekt rewitalizacji Fabryki Norblina.
Za design wnętrz i koncepcję stoisk odpowiada Kacper Gronkiewicz, architekt który zaprojektował m.in. wnętrza warszawskich drink barów Aura i Foton i Księgarni na Tłomackiem Żydowskiego Instytutu Historycznego. - Projektując nowe oblicze BioBazaru czerpał przede wszystkim z tradycji polskich bazarów, począwszy od warszawskiego „Różyca" czy Jarmarku Europa oraz innych, znanych światowych targowisk – czytamy w komunikacie.
Na terenie BioBazaru pojawią się zabytkowe elementy z dawnej fabryki.
– Podczas pracy nad tym projektem inspirował nas raczej charakter otwartych bazarów niż design popularnych hal towarowych. Produkty na takie targowiska przywożone były w skrzyniach i sprzedawane bezpośrednio z nich. Dlatego zaprojektowaliśmy meble, które pozwolą na wyraźną ekspozycję naturalnych właściwości towaru – mówi cytowany w komunikacie Kacper Gronkiewicz. – Chcieliśmy pozostawić wrażenie pewnej otwartości, nieograniczonej przestrzeni. Bazar zlokalizowany jest w pięknej, zabytkowej hali i kształtujemy design stoisk, tak żeby nie zasłaniały towaru i pozwalały swobodnie podziwiać unikalną, industrialną architekturę. Przyjęliśmy, że im bliżej alejek, tym zabudowa straganów powinna być niższa, piętrząc się dopiero w centralnym punkcie i pod ścianami. Dzięki temu spacerowanie po BioBazarze będzie przyjemne, a klienci będą mogli spojrzeniem ogarnąć cały asortyment.