BioBazar wraca do Fabryki Norblina

Obchodzący 10-lecie działalności BioBazar powróci do zrewitalizowanej Fabryki Norblina w drugiej połowie roku. Ekotarg zajmie jedną z zabytkowych, pofabrycznych hal o powierzchni 1,8 tys. mkw.

Aktualizacja: 15.01.2021 11:56 Publikacja: 15.01.2021 11:43

BioBazar wraca do Fabryki Norblina

Foto: materiały prasowe

Wśród najemców zrewitalizowanej Fabryki Norblina, oprócz BioBazaru, znajdzie się m.in. foodhall z ponad 30 konceptami gastronomicznymi (3,2 tys. mkw.), butikowe kino z siedmioma salami (3,3 tys. mkw.), Latino Bar z muzyką na żywo (408 mkw.), a także liczne restauracje.

W części biurowej kompleksu biura będą miały m.in. Allegro.pl (16,2 tys. mkw.) i Globalne Centrum Usług Biznesowych Japan Tobacco International (8,5 tys. mkw.). Niemal 800 mkw. zajmie pierwsza w Polsce w pełni interaktywna i cyfrowa galeria sztuki Art Box Experience.

Planowane ukończenie inwestycji to II połowa 2021 roku. Inwestorem i pomysłodawcą rewitalizacji Fabryki Norblina jest Grupa Capital Park. Za projekt architektoniczny odpowiada pracownia PRC Architekci.

Głównym wykonawcą jest firma Warbud, z którą współpracują m.in. Soletanche Polska, Maat4 i TKT Engineering. Za działania związane z konserwacją zabytków odpowiada firma Monument Service.

BioBazar działa od listopada 2010 r. - Po powrocie do swojej siedziby będzie jednym z pierwszych najemców w zrewitalizowanej Fabryce Norblina. Dziś targ działa w tymczasowej lokalizacji przy ul. Wołoskiej na warszawskim Mokotowie. W modernizowanym przez Grupę Capital Park kompleksie na warszawskiej Woli zajmie halę pełniącą dawniej funkcję fabrycznej rurowni i ciągarni - zlokalizowaną w zachodniej części działki, bezpośrednio od strony ul. Łuckiej – podaje Grupa Capital Park w komunikacie.

BioBazar to targ, który oferuje ekologiczną żywność, naturalne kosmetyki, środki czystości. Współtworzy go ponad 100 wystawców.

– Jesteśmy bardzo podekscytowani, że po kilku latach wracamy do naszej pierwotnej lokalizacji w zupełnie nowej odsłonie. Okrągłych 10 lat działalności zobowiązuje – zatem szykujemy dla naszych klientów jeszcze więcej atrakcji – zapowiada cytowana w komunikacie Joanna Żuchlińska, menedżer ds. marketingu BioBazaru. - Zupełnie odmieniony koncept stoisk, które ułatwią i uatrakcyjnią ekspozycję produktów, więcej przestrzeni – to tylko początek zmian. Pojawią się nowi wystawcy, m.in. oferujący produkty kuchni z różnych stron świata. Działać będzie koncept, w którym kucharze korzystać będą z sezonowych produktów z BioBazaru. Pojawi się też więcej opcji jedzenia na miejscu czy na wynos. Do dyspozycji gości będzie także kawiarnia prowadzona przez naszego wieloletniego wystawcę czy piekarnia, która zaproponuje pieczywo wypiekane na miejscu.

W BioBazarze będą się też odbywać warsztaty, prelekcje promujące proekologiczne postawy, zdrowe odżywianie czy filozofię zero waste. - Jako inwestor dbamy o zrównoważony wpływ naszych inwestycji na środowisko. Wierzymy, że obecność tego konceptu w Fabryce Norblina, pomoże nam promować podejmowanie świadomych, mających wpływ na społeczeństwo i środowisko decyzji konsumenckich – dodaje Kinga Nowakowska, członek zarządu i dyrektor operacyjna Capital Park, odpowiedzialna za projekt rewitalizacji Fabryki Norblina.

Za design wnętrz i koncepcję stoisk odpowiada Kacper Gronkiewicz, architekt który zaprojektował m.in. wnętrza warszawskich drink barów Aura i Foton i Księgarni na Tłomackiem Żydowskiego Instytutu Historycznego. - Projektując nowe oblicze BioBazaru czerpał przede wszystkim z tradycji polskich bazarów, począwszy od warszawskiego „Różyca" czy Jarmarku Europa oraz innych, znanych światowych targowisk – czytamy w komunikacie.

Na terenie BioBazaru pojawią się zabytkowe elementy z dawnej fabryki.

– Podczas pracy nad tym projektem inspirował nas raczej charakter otwartych bazarów niż design popularnych hal towarowych. Produkty na takie targowiska przywożone były w skrzyniach i sprzedawane bezpośrednio z nich. Dlatego zaprojektowaliśmy meble, które pozwolą na wyraźną ekspozycję naturalnych właściwości towaru – mówi cytowany w komunikacie Kacper Gronkiewicz. – Chcieliśmy pozostawić wrażenie pewnej otwartości, nieograniczonej przestrzeni. Bazar zlokalizowany jest w pięknej, zabytkowej hali i kształtujemy design stoisk, tak żeby nie zasłaniały towaru i pozwalały swobodnie podziwiać unikalną, industrialną architekturę. Przyjęliśmy, że im bliżej alejek, tym zabudowa straganów powinna być niższa, piętrząc się dopiero w centralnym punkcie i pod ścianami. Dzięki temu spacerowanie po BioBazarze będzie przyjemne, a klienci będą mogli spojrzeniem ogarnąć cały asortyment.

Fabryka Norblina zaoferuje 65 tys. mkw. powierzchni użytkowej, 41 tys. mkw. to biura, a pozostałe 24 tys. mkw. wypełnią koncepty rozrywkowe, gastronomiczne, usługowe, handlowe, kulturalne i wellness.

Wśród najemców zrewitalizowanej Fabryki Norblina, oprócz BioBazaru, znajdzie się m.in. foodhall z ponad 30 konceptami gastronomicznymi (3,2 tys. mkw.), butikowe kino z siedmioma salami (3,3 tys. mkw.), Latino Bar z muzyką na żywo (408 mkw.), a także liczne restauracje.

W części biurowej kompleksu biura będą miały m.in. Allegro.pl (16,2 tys. mkw.) i Globalne Centrum Usług Biznesowych Japan Tobacco International (8,5 tys. mkw.). Niemal 800 mkw. zajmie pierwsza w Polsce w pełni interaktywna i cyfrowa galeria sztuki Art Box Experience.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Nieruchomości
Rząd przyjął program tanich kredytów. Klienci już rezerwują odpowiednie mieszkania
Nieruchomości
Wielki recykling budynków nabiera tempa. Troska o środowisko czy o portfel?
Nieruchomości
Opada gorączka, ale nie chęci
Nieruchomości
Klienci czekają w blokach startowych
Nieruchomości
Kredyty mieszkaniowe: światełko w tunelu