DB Regio spodziewał się odebrać pierwsze składy w 2016 roku, jednak zmienione przepisy homologacyjne wymusiły dodatkowe badania i przesunięcie terminów pierwszych dostaw na koniec 2017 roku. Pesa planowała przeprowadzić homologację samodzielnie, ale jesienią 2016 roku sięgnęła po pomoc i podpisała umowę z DB Systemtechnik.

Pesa spodziewa się otrzymać w najbliższych tygodniach homologację na 3-członowe Linki. Została ona złożona wraz z pozytywnymi wynikami badań w połowie maja. DB rozpocznie odbiory obu typów Linków w lipcu.

Dwa 2-członowe zestawy Pesa już dostarczyła zamawiającemu dla szkolenia załóg.

Nowa homologacja na Linki (poprzednia wygasła w 2016 roku i wydana została przy okazji dostaw dla niemieckiego przewoźnika NEB) jest ważnym sygnałem dla banków, że Pesa wywiąże się z kontraktu z DB Regio.

Na homologację z włoskiej Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Kolejowego ANSF i rozpoczęcie dostaw czeka Newag, którego Impuls II ma jeździć w barwach FSE (Koleje Południowo-Wschodnie) w regionie Bari. Dokumenty złożył w połowie 2017 roku.