Oficjalne dochodzenie przeprowadzone w 1997 roku wykazało, że furta dziobowa promu zawiodła podczas sztormu, zalewając pokład, powodując przewrócenie się i zatonięcie statku.
Dokument Discovery Network wyemitowany we wrześniu zawierał nowe podwodne nagrania wideo z miejsca katastrofy, pokazujące nieujawnione wcześniej uszkodzenia prawej burty promu.
Proponowane wznowienia dochodzenia miałoby na celu ustalenie, czy zniszczenia przyczyniły się do zatonięcia - przekazał rząd Estonii.
- Chcemy jak najszybciej rozpocząć dalsze dochodzenie, aby odpowiedzieć na wszelkie pytania wynikające z nowych informacji - powiedział premier Estonii Juri Ratas. - Ważne jest, aby dalsze dochodzenia były niezależne, przejrzyste i wiarygodne - dodał.
Dochodzenie miałoby na celu ustalenie, jak i kiedy pojawiły się uszkodzenia kadłuba oraz zbadanie dna morskiego wokół wraku.