fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Koronawirus: pandemia rozbudziła roszczeniowość pracowników

Adobe Stock
Pracodawcy powinni przygotować się na roszczenia, z którymi mogą się spotkać ze strony zatrudnionych teraz lub po epidemii. Ich wachlarz może być szeroki nie tylko przy pracy zdalnej - piszą prawniczki z kancelarii Bird & Bird.

Jeszcze nie tak dawno większość pracodawców była skoncentrowana na wprowadzaniu odpowiednich środków bezpieczeństwa czy radzeniu sobie z pierwszymi przypadkami osób zakażonych lub potencjalnie zakażonych w zakładzie pracy. Jednak powoli pierwsze emocje związane z pandemią opadają i zaczynamy oswajać się z myślą, że z powodu COVID-19 będziemy pracować zdalnie jeszcze w 2021 r. Pewnie niewielu pracodawców zdaje sobie sprawę, że taki „powrót do normy" może skutkować sytuacjami prowadzącymi do występowania przez pracowników z roszczeniami związanymi z ich stosunkiem pracy.

Do tej pory to głównie pracodawcy kalkulowali swoje koszty związane z zatrudnianiem pracowników – czy to ze względu na tarczowe dofinansowania do wynagrodzeń, czy też przy podejmowaniu decyzji o redukcji zatrudnienia. Teraz również pracownicy zaczęli podsumowywać swoje wydatki. Zwłaszcza ci, którzy kolejne miesiące pracują na pracy zdalnej na podstawie decyzji pracodawcy w związku z a...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA