Praca zdalna nie eliminuje mobbingu i dyskryminacji. Co musi zrobić pracodawca

Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie takiej organizacji pracy, by osoba, która przeszła zakażenie i powraca do pracy, nie była, choćby na poziomie faktycznym, stygmatyzowana w związku z zakończoną chorobą.

Publikacja: 06.12.2020 00:01

Praca zdalna nie eliminuje mobbingu i dyskryminacji. Co musi zrobić pracodawca

Foto: Adobe Stock

Rok 2020 ze względu na pandemię koronawirusa przyniósł pracodawcom wiele wyzwań związanych z organizacją pracy – w tym: umożliwienie pracy zdalnej, czy zapewnienie odpowiednich środków bezpieczeństwa i higieny pracy ograniczających ryzyko zakażenia w zakładzie pracy. W początkowych miesiącach pandemii dostosowanie się do nowych okoliczności organizacji pracy było jednym z najważniejszych zadań pracodawców, przy czym nie można zapominać, że pandemia i związane z nią bieżące zadania nie zwolniły pracodawców z realizacji innych obowiązków, które nakłada na nich kodeks pracy. Można do nich zaliczyć obowiązek przeciwdziałania mobbingowi czy obowiązek respektowania zasady równego traktowania w zatrudnieniu. Jak wygląda ich realizacja w czasie pandemii, gdy tak wiele zakładów pracy pracuje zdalnie?

Pozostało 92% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Sądy i trybunały
Łukasz Piebiak wraca do sądu. Afera hejterska nadal nierozliczona
Praca, Emerytury i renty
Czy każdy górnik może mieć górniczą emeryturę? Ważny wyrok SN
Prawo karne
Kłopoty żony Macieja Wąsika. "To represje"
Sądy i trybunały
Czy frankowicze doczekają się uchwały Sądu Najwyższego?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Sądy i trybunały
Rośnie lawina skarg kasacyjnych do Naczelnego Sądu Administracyjnego