Praca zdalna: czy pracodawca musi wyposażyć stanowisko pracy?

- Czy na wniosek pracownika, pracodawca powinien wydać na czas pracy zdalnej pracownikowi meble biurowe – biurko i krzesełko i zapewnić ich transport do miejsca wskazanego przez pracownika?

Publikacja: 19.11.2020 15:45

Praca zdalna: czy pracodawca musi wyposażyć stanowisko pracy?

Foto: Adobe Stock

W przypadku wykonywania pracy zdalnej przez pracownika, pracodawca nie jest zwolniony z zapewnienia pracownikowi odpowiedniej organizacji jego stanowiska pracy. Zapewnienie właściwego i zgodnego z zasadami ergonomii biurka i krzesła wydaje się być niezbędne. Kodeks pracy w zakresie dotyczącym zasad bezpieczeństwa i higieny pracy nakłada na pracodawcę obowiązek przystosowania stanowiska pracowniczego do psychofizycznych warunków człowieka. Stanowisko pracy musi być bezpieczne, ergonomiczne i wyposażone w odpowiedni sprzęt. Przykładowo, jeśli pracownik wykonuje pracę biurową, w pozycji siedzącej, wykorzystując monitor ekranowy, wyposażenie stanowiska pracy oraz sposób rozmieszczenia elementów tego wyposażenia nie może powodować podczas pracy nadmiernego obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego i (lub) wzroku oraz być źródłem zagrożeń dla pracownika.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Nieruchomości
Trybunał: nabyli działkę bez zgody ministra, umowa nieważna
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Praca, Emerytury i renty
Czy każdy górnik może mieć górniczą emeryturę? Ważny wyrok SN
Prawo karne
Kłopoty żony Macieja Wąsika. "To represje"
Sądy i trybunały
Czy frankowicze doczekają się uchwały Sądu Najwyższego?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Sądy i trybunały
Łukasz Piebiak wraca do sądu. Afera hejterska nadal nierozliczona