Oznaczenia DDM (dystans – dezynfekcja – maseczki) można spotkać w wielu firmach. Większość pracodawców zapewniło rekomendowane środki ochrony, poinstruowało pracowników o konieczności zachowania środków bezpieczeństwa, a nawet wdrożyło odpowiednie procedury. Niektórzy poszli krok dalej, dokonując ponownej oceny ryzyk zawodowych w miejscu pracy i informując pracowników o nowych zagrożeniach, które wiążą się z wykonywaniem obowiązków.
Takie działania to dopiero pierwszy krok, na którym nie kończą się obowiązki pracodawcy. Aby realnie wpłynęły one na zmniejszenie ryzyk w związku z potencjalnymi roszczeniami dotyczącymi zakażenia w miejscu pracy, pracodawca nie może na nich poprzestać. Bezwzględnym obowiązkiem pracodawcy jest bowiem zadbanie, aby pracownicy faktycznie stosowali się do wdrożonych zasad. Pracodawca, który widzi uchybienia i je toleruje, nie może uniknąć odpowiedzialności zasłaniając się tym, że to pracownik naruszył zasady bezpieczeństwa. Takie stanowisko jest ugruntowane w orzecznictwie sądów.