- Czy formułując ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze w samorządzie powinnam wskazywać, że osoby niepełnosprawne, które chcą skorzystać z preferencji w naborze, muszą przedstawić wraz z dokumentami aplikacyjnymi kopię orzeczenia o niepełnosprawności? Czy powinnam wskazywać na sam fakt istnienia preferencji dla osób niepełnosprawnych w dostępie do zatrudnienia? – pyta czytelniczka.
Nie ma takiego obowiązku. Jeśli jednak wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6 proc., warto wskazać na konieczność dołączenia kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, gdy kandydat zamierza skorzystać z preferencji w zatrudnieniu. Nie ma natomiast obowiązku opisywania samego uprawnienia.
Treść oferty pracy
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze w samorządzie, w tym na stanowisko kierownicze, powinno zawierać informacje określone w art. 13 ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych (tekst jedn. DzU z 2016 r., poz. 902), tj.:
1) nazwę i adres jednostki,
2) określenie stanowiska,