fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Pracownik na kwarantannie – jak usprawiedliwić nieobecność w pracy po telefonie z sanepidu

AdobeStock
Pracownik poddany kwarantannie nie ma możliwości niezwłocznie usprawiedliwić swojej nieobecności. Ponadto informację, że może już wrócić do pracy, zwykle otrzymuje z opóźnieniem.

Obecna sytuacja epidemiologiczna powoduje, że z dnia na dzień pracodawca staje przed wyzwaniem związanym z poddaniem pracownika kwarantannie. Mimo że z tym problemem mamy do czynienia już od kilku miesięcy, wciąż istnieją związane z tym zagadnienia, które nie są jasne i budzą wśród pracodawców wątpliwości. Dotyczy to m.in. tego, na jakiej podstawie udokumentować nieobecność w pracy, jak przekazywać narzędzia i materiały do pracy oraz jak ustalić i kwalifikować okres 24 godzin od momentu publikacji negatywnego wyniku testu w kierunku COVID-19. Dlatego należałoby przyjrzeć się niektórym problemom związanym z poddawaniem pracowników kwarantannie.

Kłopotliwy telefon

Poranek dnia roboczego. Pracownik odbiera telefon z Powiatowej Stacji Sanitarno–Epidemiologicznej i otrzymuje informację: „W związku z kontaktem z panem Janem Nowakiem, u którego potwierdzono przypadek zakażenia koronawirusem, nałożona zostaje na pana/panią dwutygodniowa kwarantanna od dnia ...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA