Takiej odpowiedzi udzielił Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na pytanie Organizacji OBPON. Fundusz wskazał, że pozwalają na to obecnie obowiązujące przepisy kodeksu cywilnego, które przewidują dokumentową formę czynności prawnej. Taką formę spełnia również wiadomość elektroniczna (mailowa) zakończona wpisem imienia i nazwiska składającego lub danymi pozwalającymi ustalić jego tożsamość. Sporządzając dokumentową formę informacji o kwocie obniżenia wpłat na PFRON (INF-U) należy w związku z tym wyraźnie i dokładnie wypełnić pozycje dotyczące danych ewidencyjnych i adresu sprzedającego oraz pozycję 51 – imię i nazwisko osoby upoważnionej, a także pozycję 52 – podpis.
Czytaj także:
Ulgi we wpłatach na PFRON trzeba zaktualizować
Autorka jest Wiceprezesem Ogólnopolskiej Bazy Pracodawców Osób Niepełnosprawnych
Odpowiedź Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z 2 sierpnia 2019 r. w sprawie INF-U w formie pdf
Ustawa z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (DzU z 2019 r., poz. 1172 z późn. zm.) nie zawiera uregulowań dotyczących formy przekazywania – nabywcom – informacji o kwocie obniżenia wpłat (INF-U). Jednocześnie na podstawie art. 66 ustawy o rehabilitacji – w sprawach nieunormowanych przepisami tej ustawy stosuje się Kodeks postępowania administracyjnego, Kodeks cywilny oraz Kodeks pracy.