Wzór świadectwa pracy stanowiący załącznik do rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (dalej: rozporządzenie) nie przewiduje wykazywania w nim nieusprawiedliwionych absencji.
W świadectwie pracy należy podać dane dotyczące tylko okresu i rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanych stanowisk, trybu rozwiązania albo okoliczności wygaśnięcia stosunku pracy, a także inne informacje niezbędne do ustalenia uprawnień pracowniczych i uprawnień z ubezpieczenia społecznego. Ponadto zamieszcza się w nim wzmiankę o zajęciu wynagrodzenia za pracę w myśl przepisów o postępowaniu egzekucyjnym.
Na żądanie pracownika podaje się w tym dokumencie także informacje o wysokości i składnikach wynagrodzenia oraz o uzyskanych kwalifikacjach.
Poza tymi danymi wskazuje się informacje niezbędne do ustalenia uprawnień ze stosunku pracy i uprawnień z ubezpieczenia społecznego dotyczące:
- wymiaru czasu pracy pracownika w czasie trwania stosunku pracy,