Stosowanie przepisów o ochronie danych osobowych w związku z zatrudnieniem wciąż budzi różnego rodzaju wątpliwości. Dlatego UODO rozpoczyna konsultacje, które zakończą się opracowaniem praktycznych wskazówek w tym zakresie, które powinny być pomocne zarówno pracodawcom, jak i osobom, które starają się o zatrudnienie lub są pracownikami.
Wcześniejsze Wskazówki GIODO pt. „Dekalog rekrutera" (opublikowane przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych na stronie internetowej), które odnosiły się wyłącznie do przetwarzania danych w ramach procesu rekrutacji, zostaną zaktualizowane i rozbudowane o dodatkowe zagadnienia związane z ochroną danych osobowych w związku z zatrudnieniem.
Czytaj także: RODO - koniec z niechcianymi telefonami
Przygotowanie szerszego zestawu wskazówek, które będą odpowiadały na najważniejsze wyzwania i problemy związane ze stosowaniem przepisów o ochronie danych osobowych w sektorze zatrudnienia, poprzedzą wstępne konsultacje poświęcone tej problematyce.
Oto przykładowe pytania i zagadnienia, do których w szczególności mogą się odnieść uczestnicy konsultacji: