- Pracownik świadczy pracę zdalną na podstawie polecenia w oparciu o przepisy antykryzysowe. Czy możemy go odwołać z pracy zdalnej? Nie przewidzieliśmy takiej możliwości w poleceniu wykonywania tej pracy, zlecając ją na określony czas. – pyta czytelniczka.
Praca zdalna odbywa się na polecenie pracodawcy, które może być odwołane w każdym czasie. Taka możliwość nie musi być wprost przewidziana w treści polecenia wykonywania pracy zdalnej.
Czytaj też: Tarcza 4.0: zmiany w przepisach o pracy zdalnej oznaczają roszczenia pracowników
Praca zdalna zlecana w oparciu o art. 3 ustawy z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (DzU poz. 374 ze zm.) polega na wykonywaniu przez czas oznaczony pracy określonej w umowie o pracę poza miejscem jej stałego wykonywania. Jej podstawą nie musi być jakiekolwiek porozumienie z pracownikiem (warto natomiast zawrzeć porozumienie dotyczące rozliczania kosztów pracy zdalnej i kwestii narzędzi pracy), ale odbywa się na podstawie polecenia pracodawcy.