- W dniu rozwiązania umowy pracownik otrzymał świadectwo pracy. Dzień później złożył wniosek o jego uzupełnienie o uzyskane w trakcie zatrudnienia kwalifikacje. Czy musimy taki wniosek uwzględnić? Czy pracownik nie powinien go złożyć przed wystawieniem świadectwa? – pyta czytelnik.
Poza informacjami, które pracodawca wykazuje w świadectwie pracy „z automatu" są też takie, których podanie następuje jedynie na wniosek pracownika. Chodzi o:
a) wysokość i składniki wynagrodzenia,
b) uzyskane kwalifikacje,
c) prawomocne orzeczenie sądu pracy o przywróceniu pracownika do pracy lub przyznaniu mu odszkodowania, gdy zachodzi przypadek określony w § 7 ust. 3 rozporządzenia ministra rodziny, pracy i polityki społecznej z 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy; uzupełniając treść świadectwa pracy o tę informację, pracodawca ją podpisuje i opatruje datą.