Czy pracodawca ponosi koszty spowodowane odwołaniem pracownika z urlopu

Pracodawca ma obowiązek pokryć koszty, które pracownik poniósł w bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu wypoczynkowego.

Publikacja: 12.05.2021 17:15

Czy pracodawca ponosi koszty spowodowane odwołaniem pracownika z urlopu

Foto: Adobe Stock

- Czy pracodawca ponosi koszty spowodowane odwołaniem pracownika z urlopu? Chodzi o rezerwacje hotelowe i koszty biletów lotniczych – pyta czytelnik.

Zgodnie z art. 167 § 2 kodeksu pracy pracodawca ma obowiązek pokryć koszty poniesione przez pracownika w bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu. Przepisy nie precyzją jednak, które wydatki pracownika zawierają się w powyższym obowiązku. Tym samym pracodawcy powinni indywidualnie rozpatrywać każdy przypadek i podejmować decyzje w zależności od konkretnych okoliczności dotyczących urlopu danej osoby. Należy jednak pamiętać, iż zwracane wydatki muszą pozostawać w bezpośrednim związku z odwołaniem pracownika z urlopu wypoczynkowego.

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Prawo w Firmie
Trudny państwowy egzamin zakończony. Zdało tylko 6 osób
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Reforma TK w Sejmie. Możliwe zmiany w planie Bodnara