Pokolenie Z zmienia biznes

Adobe Stock
Obecność młodych pracowników w wirtualnym świecie wpływa m.in. na ich podejście do poufności informacji.

Pokolenie Z (ludzie urodzeni po 1995 r.) nie znosi nudy, rutyny, szablonów. Woli kreatywne działania w poszukiwaniu szybszych i wygodniejszych rozwiązań. Jest sfrustrowane, gdy nie odnajduje odpowiedzi w ciągu 30 minut od wpisania hasła w wyszukiwarkę Google. Jednocześnie nie boi się wyzwań ani porażki, dlatego pracodawca z łatwością może wprowadzić nowy pomysł, nie martwiąc się o brak entuzjazmu.

Podstawowym źródłem informacji i komunikacji jest Facebook, a smartfon wydaje się niemal przyklejony do dłoni. Ma to również swoje zalety – są zawsze online, dyspozycyjni i gotowi do rozmowy.

Oblicza profesjonalizmu

Problem nieodbieranych telefonów czy za długich odpowiedzi na e-maile przestaje istnieć. Pracownicy ci nie mają również problemu z pracą w open space czy desk sharingiem. Zmienność otoczenia stymuluje ich aktywność i efektywniejszą pracę. Skutkiem ubocznym bycia nieustannie online często jest brak zdolności skupienia całej uwagi na jednym, aktualnie w...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL