Nie, o ile pracownik udzielił wcześniej zgody na rozpowszechnianie swojego wizerunku. Ma on jednak prawo cofnąć w każdym czasie zgodę na wykorzystanie wizerunku, nawet jeśli strony zastrzegły na tą okoliczność stosowną karę umowną lub inne świadczenie gwarancyjne. Nie można bowiem zrzec się dobra osobistego jakim jest wizerunek. Cofnięcie zgody na rozpowszechnianie wizerunku może usprawiedliwiać zakończenie przez pracownika współpracy z firmą.
W przypadku jednak, gdy odwołanie zgody nastąpi po pojawieniu się materiałów reklamowych z jego wizerunkiem należy uznać, że firma działała w zakresie udzielonej zgody z art. 81 ust. 1 o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ponieważ odwołanie udzielonej uprzednio zgody wywołuje skutek jedynie na przyszłość.
Czytaj także:
Kiedy pracodawca może wykorzystać wizerunek pracownika
Wykorzystanie przez pracodawcę wizerunku pracownika bez jego zgody wiąże się z surowymi konsekwencjami, wynikającymi nie tylko z p...
Skorzystaj z unikalnej oferty na dostęp do specjalistycznych treści prawnych i ekonomicznych.
Pakiet rp.pl plus to ekskluzywne treści dla profesjonalistów, skorzystaj z:
- dostępu do najważniejszych tekstów rp.pl z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus;
- Prawnych treści premium, w tym: tygodników Dobra Firma: Podatki i Księgowość, Dobra Administracja, Rzecz o Prawie, Dobra Firma – Rachunkowość, Dobra Firma - Kadry i Płace, Dobra Firma – Biznes („Biznes w czasie Pandemii Covid19”);
- serwisu Legislacja;
- serwisu Wskaźniki i Stawki;
Dostęp do treści rp.pl - PAKIET PLUS nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, aplikacji mobilnej i raportów dla prenumeratorów.