fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Jaka część akt, takie grupowanie

AdobeStock
W częściach A, B i C akt osobowych można grupować dokumenty powiązane tematycznie. W części D trzeba odrębnie wydzielić dokumentację związaną z każdą karą.

Każdy pracodawca, niezależnie od wielkości zatrudnienia oraz formy organizacyjno-prawnej, ma obowiązek założyć i prowadzić akta osobowe oddzielnie dla każdego pracownika. Tym samym zatrudnienie przynajmniej jednego pracownika, nawet na pół etatu, powoduje konieczność założenia czterech części akt osobowych – A, B, C i D. Akta osobowe stanowią przy tym część dokumentacji pracowniczej, na którą składa się również dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy.

Każda z czterech części akt osobowych dotyczy osobnej fazy w ramach relacji „ubiegający się o zatrudnienie – pracodawca", „pracownik – pracodawca". Przykładowo teczka A zawiera dokumentację związaną z ubieganiem się o zatrudnienie, a także komplet skierowań i orzeczeń o braku przeciwwskazań do pracy wydanych w ramach badań wstępnych, ale też okresowych i kontrolnych. Ponieważ obowiązki związane z zapewnieniem profilaktycznych badań lekarskich stanowią odrębne tematycznie zagadnienie od oświad...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA