Nowa dyrektywa unijna: koszty delegowania pracowników za granicę mogą być wyższe

Najpóźniej od 30 lipca br. delegując pracownika za granicę nie wystarczy wypłacać mu minimalnej pensji z kraju przyjmującego. Trzeba będzie zapewnić mu wszystkie obligatoryjne elementy wynagrodzenia obowiązujące w tym państwie.

Publikacja: 04.03.2020 16:15

Nowa dyrektywa unijna: koszty delegowania pracowników za granicę mogą być wyższe

Foto: 123RF

Po ponad 20 latach obowiązywania Dyrektywy 96/71 o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług, instytucje europejskie uznały konieczność przeprowadzenia oceny, czy ten akt nadal zapewnia właściwą równowagę między koniecznością wspierania swobody świadczenia usług a koniecznością ochrony praw pracowników delegowanych. W wyniku przeprowadzenia ewaluacji w tym zakresie uznano, że na skutek przeobrażeń społeczno-systemowych i niewłaściwych praktyk części przedsiębiorstw delegujących pracowników, konieczne jest podjęcie dodatkowych działań w celu zabezpieczenia jednej z głównych swobód kształtujących Unię Europejską.

Pozostało 91% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Prawo w Firmie
Trudny państwowy egzamin zakończony. Zdało tylko 6 osób
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Reforma TK w Sejmie. Możliwe zmiany w planie Bodnara