Kiedy pracodawca może monitorować e-maile pracowników

Zagrożenie podstawowego interesu pracodawcy pozwala mu wdrożyć monitoring skrzynki mailowej pracownika, którego dotyczą przypuszczenia o działanie na szkodę firmy.

Publikacja: 12.02.2020 16:45

Kiedy pracodawca może monitorować e-maile pracowników

Foto: AdobeStock

Wprowadzony przy okazji reformy RODO przepis art. 223 kodeksu pracy dotyczy monitoringu poczty elektronicznej pracownika. Przewiduje on w § 1, iż jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia organizacji pracy umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu pracy oraz właściwego użytkowania udostępnionych pracownikowi narzędzi pracy, pracodawca może wprowadzić kontrolę służbowej poczty elektronicznej pracownika (monitoring poczty elektronicznej). Jak nietrudno zauważyć, w przepisie tym jako przesłanki monitoringu poczty elektronicznej nie wprowadzono ani względów bezpieczeństwa, ani ważnego interesu zakładu pracy.

Pozostało 86% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Nieruchomości
Trybunał: nabyli działkę bez zgody ministra, umowa nieważna
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Praca, Emerytury i renty
Czy każdy górnik może mieć górniczą emeryturę? Ważny wyrok SN
Prawo karne
Kłopoty żony Macieja Wąsika. "To represje"
Sądy i trybunały
Czy frankowicze doczekają się uchwały Sądu Najwyższego?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Sądy i trybunały
Łukasz Piebiak wraca do sądu. Afera hejterska nadal nierozliczona