Home office: jak ustalić zasady wykonywania pracy zdalnej

Home office to forma zatrudnienia nieuregulowana w przepisach prawa. To utrudnia, ale nie uniemożliwia jej stosowania. Należy jednak ustalić zasady wykonywania pracy w ten sposób.

Publikacja: 19.01.2020 00:01

Home office: jak ustalić zasady wykonywania pracy zdalnej

Foto: 123RF

Coraz więcej Polaków chce pracować zdalnie, a możliwość wykonywania czynności zawodowych poza biurem staje się pożądanym benefitem. Z badania State of Remote Work 2019 przeprowadzonego przez Owl Labs wynika, że praca jest źródłem szczęścia dla około 55 proc. pracowników stacjonarnych, a w przypadku pracowników zdalnych – aż dla 71 proc. badanych. Tym, co przyciąga do tej formy świadczenia pracy, jest w szczególności większa szansa na zachowanie work-life balance, mniejszy stres oraz unikanie dojazdów do biura. Przekłada się to na wzrost produktywności pracowników zdalnych.

Pozostało 95% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

ABC Firmy
Sąd Najwyższy wydał wyrok ws. wyjątku od zakazu handlu w niedziele
Praca, Emerytury i renty
Wolne w Wielki Piątek - co może, a czego nie może zrobić pracodawca
Prawo karne
Maria Ejchart: Więźniów w celach będzie o 20 tys. mniej
Spadki i darowizny
Sąd Najwyższy o odwołaniu darowizny. Ważne terminy
Konsumenci
Uwaga na truskawki z wirusem i sałatkę z bakterią. Ostrzeżenie GIS