Drugi problem to co, gdy pracownik powie, że jest to skrzynka wykorzystywana przez wszystkich członków rodziny albo, że zrezygnował z jej wykorzystywania.
Jakie są inne możliwości elektronicznego kontaktu, wymiany dokumentów?
Dokumenty mogą być przekazywane przez komunikatory internetowe (Messenger, Skype).
Co jeszcze można przesłać oprócz wypowiedzenia?
Formalnie wszystkie te dokumenty, które są oświadczeniem woli jednej strony. W przypadku, gdy potrzebne jest oświadczenie woli dwóch stron, to potrzeba jest dwóch kwalifikowanych podpisów elektronicznych.
Ile kosztuje?
Koszt podpisu elektronicznego to 250-350 zł. Nie każdy pracownik będzie miał ochotę tyle wydać.
Czy elektronizacja kontaktu na poziomie pracodawca-pracownik powinna znaleźć się w konkretnym miejscu w regulacjach, gdzie obecnie tego nie ma?
Na pewno projekt idzie w dobrym kierunku. Większość dokumentów, które dotychczas musiały być sporządzone na piśmie ustawa dopuszcza w formie elektronicznej. W przypadku informacji zgeneralizowanych np. tekst przepisów o równouprawnieniu nie musi być nawet opatrywana podpisem elektronicznym. To na pewno będzie duże ułatwienie dla pracodawców.
Druga możliwość to samo przechowywanie dokumentów w formie elektronicznej. Jeśli projekt wejdzie w takiej formie w życie, to pracodawcy w będą mogli zrezygnować z przechowywania dokumentów w formie papierowej.
Niektóre przechowuje się nawet przez 50 lat.
Projekt proponuje, by ten okres skrócić do 10 lat dla pracowniczych umów zawartych po 1 stycznia 1999 roku. Będzie się to wiązało z ograniczeniem kosztów ponoszonych przez przedsiębiorców.