Korea, m.in. dzięki pracowitości rodzimych przedsiębiorców, dokonała ogromnego skoku gospodarczego w ostatnich latach. Czego możemy nauczyć się od koreańskich przedsiębiorców?
Jong Seob Lee: Koreańscy przedsiębiorcy mają bardzo dużą gotowość do prowadzenia interesów i dużą skłonność do staranności. Są bardzo chętni, by dawać coś od siebie, z serca i najchętniej opierają swoje przedsięwzięcia biznesowe na silnym poczuciu zaufania. Postawa wobec partnera i punkt widzenia na to, co sprzedają charakteryzują się wysokimi wymaganiami. Sprzedają nie tylko produkt, ale także potencjał.
Jakie są podobieństwa i różnice w kulturze biznesowej w Polsce i Korei?
Główne podobieństwo polega na prowadzeniu działalności gospodarczej w oparciu o zaufanie. Ale w polskim biznesie umowa na wyłączność jest bardzo często stosowana, a czasami wydaje się raczej konieczna. Koreańskie firmy nadal starają się do tego przyzwyczaić. Stosunki dyplomatyczne nabierają mocy z relacji gospodarczych i vice versa. Powiązania między obydwoma krajami trwają prawie od 30 lat. (W 2019 r. będzie 30 rocznica). W Polsce jest około 200 koreańskich firm począwszy od Daewoo, który połączył się z FSO w 1989 roku, po LG Chemical, który ustanowił linię do produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych. Partnerstwo między obydwoma krajami staje się coraz bliższe i coraz bardziej pełne zaangażowania. Mam nadzieję, że Korea Expo będzie kolejnym wydarzeniem promującym, który pokaże Korea bardziej przyjazną Polsce.
Dlaczego warto odwiedzić Wystawę Produktów Koreańskich w PKN w Warszawie?