fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

KOREA EXPO 2017

Otwarci na współpracę

Jong Seob Lee dyrektor KOTRA, Koreańska Agencja Promocji Handlu i Inwestycji
materiały prasowe
Korea Expo 2017 w Warszawie przybliży Polakom Koreę - mówi Jong Seob Lee dyrektor KOTRA, Koreańska Agencja Promocji Handlu i Inwestycji.

Korea, m.in. dzięki pracowitości rodzimych przedsiębiorców, dokonała ogromnego skoku gospodarczego w ostatnich latach. Czego możemy nauczyć się od koreańskich przedsiębiorców?

Jong Seob Lee: Koreańscy przedsiębiorcy mają bardzo dużą gotowość do prowadzenia interesów i dużą skłonność do staranności. Są bardzo chętni, by dawać coś od siebie, z serca i najchętniej opierają swoje przedsięwzięcia biznesowe na silnym poczuciu zaufania. Postawa wobec partnera i punkt widzenia na to, co sprzedają charakteryzują się wysokimi wymaganiami. Sprzedają nie tylko produkt, ale także potencjał.

Jakie są podobieństwa i różnice w kulturze biznesowej w Polsce i Korei?

Główne podobieństwo polega na prowadzeniu działalności gospodarczej w oparciu o zaufanie. Ale w polskim biznesie umowa na wyłączność jest bardzo często stosowana, a czasami wydaje się raczej konieczna. Koreańskie firmy nadal starają się do tego przyzwyczaić. Stosunki dyplomatyczne nabierają mocy z relacji gospodarczych i vice versa. Powiązania między obydwoma krajami trwają prawie od 30 lat. (W 2019 r. będzie 30 rocznica). W Polsce jest około 200 koreańskich firm począwszy od Daewoo, który połączył się z FSO w 1989 roku, po LG Chemical, który ustanowił linię do produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych. Partnerstwo między obydwoma krajami staje się coraz bliższe i coraz bardziej pełne zaangażowania. Mam nadzieję, że Korea Expo będzie kolejnym wydarzeniem promującym, który pokaże Korea bardziej przyjazną Polsce.

Dlaczego warto odwiedzić Wystawę Produktów Koreańskich w PKN w Warszawie?

Poznają państwo przyjazną i swojską Koreę. Korea Expo 2017 w Warszawie przybliży Polakom Koreę. Jesteśmy obecni nie tylko w obszarze bardzo zaawansowanych innowacyjnych wrażeń i doświadczeniem VR oferowanych przez Samsunga, ale także w dziedzinie produktów konsumenckich, takich jak koreańskie kosmetyki. Nawet urządzenia medyczne stają się przenośne i inteligentne, gotowe do przeniknięcia do codziennego życia.

Jaki jest cel organizowania takiego wydarzenia i co może ono wnieść?

Relacje biznesowe pomiędzy obydwoma krajami były dość zażyłe, ale głównie na płaszczyźnie przemysłowej. Samsung, LG, Kia, Hyundai są oczywiście znanymi w Polsce markami, ale typ współpracy był zupełnie inny. Te firmy, wraz ze spółkami powiązanymi, głównie inwestują i prowadzą własne zakłady produkcyjne w Polsce. Ale ten stan rzeczy się zmienia. Koreańska Fala - Korean Wave, w skrócie K-Wave - jest trendem, który rozpoczął się na początku 2000 roku, głównie w Azji Południowo-Wschodniej. Obecnie przepływa przez świat fala K-Beauty. Teraz prowadzenie interesów z koreańskimi firmami obejmuje nie tylko same produkty, ale także wartości kulturowe, niematerialne dziedzictwo kraju jako marka.

Koreańskie firmy przedstawiają swoje produkty podczas wystawy w Warszawie już po raz drugi. Jak funkcjonuje polsko-koreańska współpraca biznesowa?

Od 2009 roku sytuacja w Polsce uległa zmianie. Przede wszystkim zmienił się styl życia Polaków. Polacy bardziej troszczą się o swoje „ja". Zaczęli żyć wygodniej, dbać o to, by być pięknymi i zdrowymi. Taki styl życia ma wpływ na trendy w konsumpcji na rynku. Na Korea Expo 2017 w Warszawie będzie można znaleźć bardziej innowacyjne i atrakcyjniejsze produkty dla konsumentów.

Jakie korzyści polskie i koreańskie firmy odnoszą ze współpracy?

Współpraca handlowa między Koreą i Polską jest długa i ścisła, a staje się coraz silniejsza. Ale, jak wspomniałem wcześniej, była to duża inwestycja oparta na modelu projektowym. Obejmowała głównie budowę obiektów produkcyjnych, kładzenie kabli światłowodowych i transmisyjnych sieci podkładowych, czy budowy elektrowni zasilanej z przetwarzania odpadów. Właściwie Korea jest obecna w całej Polsce, ale musimy przyznać, że ta obecność nie jest rozpoznawana w codziennym życiu. Teraz nadszedł właściwy czas na bezpośredni kontakt z konsumentem. Takie są prawdziwe korzyści koreańskich produktów.

Czego koreańscy partnerzy biznesowi szukają w Polsce?

Długoterminowego partnerstwa opartego na zaufaniu. Sytuacja biznesowa zmienia się nieustannie. Bardziej elastyczni partnerzy biznesowi, otwarci na długoterminową współpracę, są zawsze mile widziani.

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA