fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Hotele

Użytkownicy poprawiają Airbnb

fot. airbnb.pl
Materiały promocyjne
Airbnb poprosił kilkudziesięciu gospodarzy lokali udostępnionych na portalu, by poprawili jego funkcjonalność

Właściciele lokali do wynajęcia skarżyli się, że korzystanie z portalu Airbnb nastręcza im niemałych trudności. Informacje pojawiające się na komputerze nie były spójne z tymi wyświetlanymi w telefonach, trudno było odnaleźć kalendarz, za to narzędzia, z których prawie nikt nie korzystał, zawsze były pod ręką. Firma zapowiedziała więc zmiany.

Żeby lepiej zrozumieć potrzeby swoich użytkowników, Airbnb zaprosił część z nich do siedziby koncernu w San Francisco. Tam na 40 kartach wypisano różne zadania - takie jak aktualizacja kalendarza, odpowiedź na zapytanie klienta, wizyta w centrum komunikacyjnym i tym podobne - które należało pogrupować i ułożyć w kolejności odpowiadającej ich wadze, od najistotniejszych do marginalnych. W efekcie okazało się, że - poza wspomnianą już aktualizacją kalendarza i skrzynką pocztową - kluczowa jest też funkcja poprawy oceny pobytu, czyli zbieranie opinii, ocen i porad.

Airbnb przeprowadził też takie samo badanie w formie on-line. Internauci zaproponowali, by (oprócz zmian postulowanych przez uczestników eksperymentu) w serwisie pojawiła się również tablica, na której można byłoby zapisywać ważne zadania i uwagi.

Ostatecznie zmiany objęły uproszczenie strony, zwiększenie kompatybilności z aplikacjami na urządzenia mobilne, wprowadzenie rozdziału między aktywnością jako gospodarz i gość. Zmieniono też układ poszczególnych sekcji na stronie. Prototyp nowej wersji serwisu poddano kolejnym testom, a dziś użytkownicy Airbnb.com korzystają już z nowej wersji portalu.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA