fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Hotele

Coraz więcej fałszywych rezerwacji w hotelach

Filip Frydrykiewicz
Niemieccy hotelarze skarżą się, że w zeszłym roku wzrosła liczba zamówień noclegów, które nigdy nie zostały zrealizowane

Jak mówi prezes Stowarzyszenia Hotelowego IHA Markus Luthe, niektórzy goście zamawiają nocleg, ponieważ potwierdzenie rezerwacji jest im potrzebne do uzyskania wizy. Kiedy ją dostaną, kasują rezerwację, a czasem nawet tego nie robią, tylko zwyczajnie nie pojawiają się w hotelu.

IHA przeprowadziło wśród swoich członków badanie, w którym wzięło udział 647 obiektów. Wyniki pokazują niekorzystny trend. 52 procent pytanych potwierdza, że w pierwszych ośmiu miesiącach zeszłego roku liczba fałszywych rezerwacji wzrosła.

Dla hotelarzy oznacza to więcej pracy i straty finansowe. Gościa można w takiej sytuacji obciążyć tylko za jedna noc, ale czasem nawet to się nie udaje, ponieważ część kart kredytowych, które wymagane są przy rezerwacji, straciła ważność.

Problem dotyczy przede wszystkim klientów z Indii, Chin, Rosji i krajów arabskich, którzy zamawiają noclegi nawet na kilka tygodni. Z tego powodu niektórzy hotelarze przestali przyjmować rezerwacje e-mailowe z niektórych państw.

Inaczej jest w wypadku zamówień przez portale, wówczas hotelarze nie wiedzą, skąd pochodzi klient, nie mogą się z nim skontaktować, ani nie przyjąć jego rezerwacji. Jak mówi więc Luthe, do rozwiązania problemu niezbędna jest współpraca z platformami internetowymi, potrzeba też nowych regulacji dotyczących wydawania wiz.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA