Bez paragonu nie wyjdziesz. Lidl testuje zabezpieczenia kas samoobsługowych

Lidl sprawdza, jak klienci zareagują na dodatkowe bramki przy kasach samoobsługowych.

Aktualizacja: 12.12.2019 13:08 Publikacja: 12.12.2019 12:53

Bez paragonu nie wyjdziesz. Lidl testuje zabezpieczenia kas samoobsługowych

Foto: Bloomberg

Sieć sklepów Lidl testuje od niedawna w Polsce kasy samoobsługowe. Takie stanowiska, na których klient wykonuje pracę kasjera są coraz bardziej popularne w polskich sklepach i zazwyczaj organizowane są w najprostszy możliwy sposób. Jednak Lidl Polska testuje rozwiązanie, które jest bardzo rzadko spotykane w innych sklepach – dodatkowe bramki.

Czytaj także także: Lidl testuje samoobsługowe kasy

Klient, który sam skasuje swoje zakupy, musi pamiętać o paragonie, bo bez niego nie wyjdzie. Na paragonie drukowany jest bowiem dodatkowy kod, który umożliwia wyjście ze sklepu. Bramkę otwiera się po przyłożeniu paragonu do czytnika. W ten sposób nie jest możliwe wyjście ze sklepu, przez strefę samoobsługową, bez potwierdzenia zakupu.

W ten sposób Lidl próbuje zapewne rozwiązać parę problemów. Po pierwsze, klienci podchodzący do kas samoobsługowych nie będą musieli zajmować się nieodebranym paragonami swoich poprzedników, a widok zwojów niepotrzebnych paragonów jest wcale nierzadki. Po drugie, takie rozwiązanie zapewne pozytywnie na obniżenie poziomu kradzieży, choć można założyć, że złodzieje i tak będą próbować ominąć to zabezpieczenie np. kupując drobną rzecz i wynosząc cenniejszą.

- Testy kas samoobsługowych odbywają się aktualnie w Poznaniu, Krakowie, Warszawie oraz w Łodzi. W przyszłym roku planujemy rozwój projektu i systematycznie będziemy uruchamiać kasy samoobsługowe w kolejnych sklepach Lidl.

Automatyczne bramki przy wyjściu ze strefy kas samoobsługowych, które otwierają się po zeskanowaniu paragonu, wspierają względy bezpieczeństwa oraz zapobiegają kradzieżom. Co więcej wpływają na komfort pracy pracownika pracującego w tej strefie, który może swobodnie odejść od bramki, aby na przykład pomóc klientom w obsłudze kas samoobsługowych lub kiedy potrzebuje przejść do innej części sklepu – mówi „Rzeczpospolitej” Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication Lidl Polska.

Sieci handlowe coraz częściej rozszerzają zakres samoobsługi przerzucając całą pracę związaną z kasowaniem produktów na kasie na klientów. Prowadzone są eksperymenty z całkowicie samoobsługowymi sklepami – niedawno eksperymentalnie taki sklep otworzył w Polsce Carrefour.

Sieć sklepów Lidl testuje od niedawna w Polsce kasy samoobsługowe. Takie stanowiska, na których klient wykonuje pracę kasjera są coraz bardziej popularne w polskich sklepach i zazwyczaj organizowane są w najprostszy możliwy sposób. Jednak Lidl Polska testuje rozwiązanie, które jest bardzo rzadko spotykane w innych sklepach – dodatkowe bramki.

Czytaj także także: Lidl testuje samoobsługowe kasy

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Handel
Biedronka atakuje Lidla w walce o VAT. Kto zamrozi więcej cen?
Handel
Właściciel Milki troszczy się o Rosjan. „Nie możemy przestać dostarczać żywności”
Handel
LPP: nie handlujemy w Rosji od dwóch lat, ale wciąż zarabialiśmy
Handel
Krótsze godziny otwarcia sklepów w Wielką Sobotę. Gdzie zrobić zakupy w Wielkanoc?
Handel
Właściciel Sinsay i Reserved z rekordowymi wynikami. Nowe dane o sprzedaży w Rosji