fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Sklepy nie odczują nowego podatku

Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak
Zdaniem specjalistów Domu Maklerskiego PKO BP wprowadzenie podatku od sklepów wielkopowierzchniowych wpłynie na wzrost cen

Jednocześnie nie spodziewają się negatywnego wpływu proponowanych zmian na poziom sprzedaży sieci handlowych w Polsce za sprawą pozacenowych sposobów przyciągania klientów.

- Ostatnia propozycja to opodatkowanie podmiotów o rocznych obrotach w przedziale 0,7-1,3 mld zł podatkiem w wysokości 0,5 proc. od sprzedaży powyżej 700 mln zł, o obrotach 1, 3-3,5 mld zł podatkiem 1,5 proc. od sprzedaży powyżej 1,3 mld zł i podmiotów o obrotach powyżej 3,5 mld zł podatkiem 2 proc. od sprzedaży powyżej 3,5 mld zł. Sądzimy jednak, że ewentualne wprowadzenie podatku obrotowego w wysokości nawet 2 proc. nie wpłynie w długim terminie na rentowność detalistów – twierdzą analitycy banku.

Jak przekonują eksperci, ostateczny efekt wprowadzenia podatku będzie podobny do podwyższenia podatku VAT na żywność. Ponieważ podatek będzie dotyczył większości handlu detalicznego, koszt podatku zostanie z czasem wliczony w cenę produktu i przerzucony na konsumenta i producenta.

- Ewentualna podwyżka cen nie wpłynie znacząco negatywnie na poziom sprzedaży w sklepach wielkopowierzchniowych, dlatego że od dłuższego już czasu detaliści specjalizują się w pozacenowych metodach przyciągania klientów, stosując szereg akcji marketingowych i wdrażając innowacyjność produktową –uważają eksperci DM PKO BP.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA