IKEA sięga po niestandardową promocję

Szwedzki wytwórca mebli w nietypowy sposób zachęca do poznania swoich produktów. W centrum Warszawy otworzył Kuchnię Spotkań IKEA.

Aktualizacja: 05.12.2015 14:39 Publikacja: 05.12.2015 07:59

Foto: Materiały prasowe

IKEA szukając pomysłów na niestandardową promocję sięgnęła po prosty przepis. Stworzyła w pełni umeblowane pomieszczenia, w których można spędzić czas ze znajomymi, przy okazji wspólnie przygotowując posiłki.

- W dzisiejszych czasach marka chce wpisywać się w życie konsumentów, a to wymaga znacznie więcej niż standardowe działania ATL (z ang. Above The Line - powyżej linii; to działania marketingowe w mediach tradycyjnych, jak telewizja, radio, prasa, plakaty - red.) czy BTL (Below The Line - poniżej linii; działania drogą niekonwencjonalną - red.) - mówi „Rzeczpospolitej" Katarzyna Pawlikowska, ekspertka w marketingu skierowanym do kobiet. - Trzeba poznać te konkretne osoby, która stanowią naszą grupę docelową na tyle dobrze, by nawiązać z nimi efektywny dialog - dodaje.

IKEA na swoje potrzeby zaadaptowała dwupoziomowy lokal – na każdym poziomie oferujący kuchnię, jadalnię oraz przestrzeń do odpoczynku i relaksu. Dodatkowo na piętrze jest też przestronny pokój zabaw dla dzieci. Na parterze zaplanowano miejsce dla ośmiu osób, a na piętrze dla 16.

- Naszą misją było stworzenie przestrzeni otwartej dla wszystkich, którzy chcą spotkać się z rodziną i przyjaciółmi przy wspólnym stole - wskazuje Małgorzata Jezierska, specjalista ds. PR IKEA Retail w Polsce.

- Koncepcja Kuchni Spotkań opiera się na niestandardowym pomyśle, który nadaje nowy, świeży charakter w relacji klient-marka. To pierwsze tego typu miejsce w Polsce, które umożliwia spędzenie czasu z bliskimi podczas wspólnego gotowania i jedzenia oraz zachęca do celebrowania chwil spędzanych razem - podkreśla Katarzyna Pawlikowska.

Miejsce jest tak pomyślane, by maksymalnie ułatwić bliski kontakt. Jak podkreśla Joanna Religa, PR Manager ds. Produktu IKEA Retail w Polsce, dźwiękoszczelne okna sprawiają, że mimo położenia w samym centrum miasta, przy ruchliwych Al. Jerozolimskich, w środku panuje odprężająca cisza. - Specjalnie nie ma też telewizora, który zwykle skupia większość uwagi domowników. Jest tylko radio - zaznacza Joanna Religa.

- Ten projekt jest narzędziem zacieśniania relacji z konsumentami, wywołującym pozytywne emocje. Takie inwestycje zawsze procentują zyskami finansowymi i gruntują pozycję firmy na rynku - wskazuje Katarzyna Pawlikowska.

Kuchnia Spotkań IKEA oferuje pełne wyposażenie, sprzęt i akcesoria - oczywiście tej szwedzkiej firmy - potrzebne do urządzenia spotkania z rodziną czy znajomymi i wspólnego gotowania.

- W dzisiejszych czasach, które charakteryzują się dużym pośpiechem i pogonią za sprawami materialnymi, znaczenia nabiera to co niematerialne, nieuchwytne, ale niezwykle ważne. To czas przeznaczany dla bliskich - mówi „Rzeczpospolitej" socjolog dr Tomasz Sobierajski z Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.

- Większość z nas żyje w przekonaniu, że zawsze się znajdzie czas dla bliskich i że zawsze przy nas będą. Ale to ten szczególny rodzaj więzi, który jak żaden inny wymaga pielęgnacji. Zaniedbanie go może zaowocować tym, że pewnego dnia nie znajdziemy rodziny i przyjaciół obok siebie - ostrzega Sobierajski.

Na oficjalnej inauguracji tego miejsca byli Kayah, Natalia Kukulska, Anna Starmach i Marcin Prokop, którzy także wzięli udział we wspólnym gotowaniu.

Kuchnia Spotkań IKEA jest otwarta 7 dni w tygodniu, z wyjątkiem świąt, w godzinach 11.00-15.00 i 17.30-22.00. Aby tam przyjść, trzeba się wcześniej zapisać poprzez stronę internetową. Przygotowano przedziały tygodniowe tak, by jak najwięcej osób miało szansę się zapisać. Korzystanie z Kuchni Spotkań IKEA jest bezpłatne. Trzeba tylko przynieść ze sobą produkty spożywcze. Kuchnia ma działać do końca lutego.

IKEA szukając pomysłów na niestandardową promocję sięgnęła po prosty przepis. Stworzyła w pełni umeblowane pomieszczenia, w których można spędzić czas ze znajomymi, przy okazji wspólnie przygotowując posiłki.

- W dzisiejszych czasach marka chce wpisywać się w życie konsumentów, a to wymaga znacznie więcej niż standardowe działania ATL (z ang. Above The Line - powyżej linii; to działania marketingowe w mediach tradycyjnych, jak telewizja, radio, prasa, plakaty - red.) czy BTL (Below The Line - poniżej linii; działania drogą niekonwencjonalną - red.) - mówi „Rzeczpospolitej" Katarzyna Pawlikowska, ekspertka w marketingu skierowanym do kobiet. - Trzeba poznać te konkretne osoby, która stanowią naszą grupę docelową na tyle dobrze, by nawiązać z nimi efektywny dialog - dodaje.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale
Handel
Pęka handel Chin z Rosją. Kreml po prośbie w Pekinie
Handel
Drożyzna zmienia gusta konsumentów w Polsce. Cena ma znaczenie
Handel
Polacy pokochali diamenty. Jubilerzy zacierają ręce
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Handel
Koniec z alkoholem na stacjach benzynowych? Premier Tusk rozważa ten pomysł