Postawy konsumentów zmieniają się nie tylko jeśli chodzi o to, co jest wkładane do koszyka. Inne są również sposoby robienia zakupów. Już niemal 40 proc. Polaków używa na zakupach własnych opakowań wielorazowego użytku do towarów na wagę, a niemal wszyscy korzystają z wielorazowych toreb na zakupy – wynika z badania aplikacji Moja Gazetka, agregatu dla ofert promocyjnych z sieci handlowych, przeprowadzonego na grupie 2,5 tys. osób.
Czytaj także: W naszych zakupach cena nadal wygrywa z ekologią
61,3 proc. ankietowanych twierdzi, że za produkt zapakowany ekologicznie może dopłacić, a więcej niż co czwarty mówi, że zdarza mu się rezygnować z zakupu, gdy jest nieekologiczny standard opakowania.
– Polacy są eko i chcą żyć ekologicznie, ale głównie tam, gdzie się to nam opłaca i gdzie jest to łatwe – dla przykładu: niemal wszyscy używamy toreb wielorazowych, przeszkadza nam brak opakowań zwrotnych – mówi Tomasz Machniak, współzałożyciel aplikacji Moja Gazetka. – Polacy z reguły nie rezygnują z zakupu produktu zapakowanego w plastik oraz nie są skorzy do dopłacania za ekologiczne opakowanie. Duża grupa ludzi – ponad 91 proc. – zauważa konieczność ograniczenia druku papierowych gazetek promocyjnych.
Czytaj także: Rewolucja w sklepach. Dozowniki z wodą zamiast butelek?