Czarny Piątek w tym roku przerodził się w cały tydzień różnych promocji i okazji. Zamknięcie większości sklepów w centrach powoduje, że zakupy odbędą się głównie internetowo. Z badania SW Research dla Allegro wynika, że połowa Polaków chce kupować przy Black Friday, 19,6 proc. – nie, a pozostali jeszcze nie podjęli decyzji. Najwięcej osób liczy na atrakcyjne ceny ubrań i akcesoriów – to 45,4 proc. badanych. W przypadku sprzętu AGD i RTV obniżek spodziewa się 42,7 proc., a kosmetyków niemal co piąty.
– Od 27 do 30 listopada w okazyjnych cenach będzie można kupić prawie 2 tys. produktów – mówi Agata Nowakowska, rzecznik Rossmanna. – Promocją objęte będą m.in. perfumy – przecenionych będzie ponad 1,3 tys. zapachów – dodaje.
Czytaj także: Black Friday – jak nie dać się zwieść fałszywym promocjom
Rekordy, jeśli chodzi o zakupy, są już pewne. – Wartość transakcji na naszej platformie w listopadzie już w połowie miesiąca była większa niż wynik za cały miesiąc w 2019 roku, a tegoroczny Black Week 2020 wciąż przed nami – mówi Oliwia Tomalik, menedżer ds. marketingu Shopera. – W 2019 r. w Black Friday kupujący w sklepach na platformie wydali prawie trzy razy więcej niż w zwykły listopadowy dzień – podkreśla.
Wielu sprzedawców zapowiadało promocje od początku listopada, a główna część właśnie się rozpoczęła. Specjalny tydzień okazji trwa w sieciach Rossmann, MediaMarkt, Empik, po Allegro i wielu e-sprzedawców.