Szturm internautów w Czarny Piątek

Fotorzepa, Dariusz Pisarek
Co roku liczba kupujących w internecie w ten dzień rośnie o ponad 20 proc. W 2016 r. na zakupy ruszyło ponad 7 mln internautów. To początek zakupowego weekendu, którego ukoronowaniem będzie Cyfrowy Poniedziałek.

Świąteczny boom zakupowy rozkręca się na dobre, a najbliższy piątek pokaże to ze szczególną mocą. Czarny Piątek to już stały punkt w kalendarzu świątecznych promocji, rok temu co trzeci internauta robił w ten dzień zakupy.

Miliony na zakupach

Allegro podaje, że rok temu w listopadzie i grudniu 2016 r. użytkownicy serwisu kupowali średnio 1,2 mln produktów każdego dnia. – Największym zainteresowaniem spośród wszystkich kategorii sprzedażowych cieszy się Dom i Zdrowie z 29,3-proc. udziałem w sprzedanych produktach w skali całej platformy, a następnie moda i uroda oraz produkty dla dzieci – mówi Agata Stachowiak z biura prasowego Allegro.

– Badanie Gemius/PBI potwierdza, że w 2016 roku w Czarny Piątek ruch w serwisach e-commerce był o około 20–25 proc. większy niż w inne piątki w tym okresie. Widać, że promocje przygotowane na ten dzień mają wpływ na zachowania konsumentów – mówi Emil Pawłowski, ekspert Gemiusa.

– Polscy konsumenci t...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL