Od 4 maja, kiedy otwarto gospodarkę po lockdownie, handel w Polsce mozolnie odrabiał straty. Zwłaszcza w centrach handlowych widać było stopniowe poprawianie wyników, choć do stanu z 2019 roku było daleko. We wrześniu w centrach było 24,7 proc. mniej gości niż rok temu.
Czytaj także: Wystraszenia klienci zaczęli lockdown na własną rękę
Tydzień zakończony 18 października przyniósł jednak załamanie i 35,5-proc. spadek rok do roku. Ruch był również niemal 10 proc. mniejszy niż w tygodniu poprzednim – wynika z najnowszych danych ShopperTrak Index Poland.
Także z badania Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług przeprowadzonego na próbie niemal 3 tys. sklepów wynika, że październik przyniósł hamowanie. Do połowy miesiąca liczba wizyt była o 37 proc. niższa niż rok wcześniej, a obroty o 24 proc. To wyniki gorsze od wrześniowych odpowiednio o 7 i 4 pkt proc.