Proces modernizacji sklepów rozpoczął się w 2016 r. od 51 zmienionych placówek. Po czterech latach sieć przerobiła już wszystkie. Ostatni sklep w nowym formacie został otwarty na początku października br. w Warszawie przy ul. Boya Żeleńskiego 2.
– Dokonaliśmy jednego z największych remodelingów sklepów w Europie, angażując w ten proces niemal wszystkie departamenty naszej firmy. Od 2016 roku zmodernizowaliśmy ponad 4 tys. sklepów, otwierając jednocześnie 2,5 tys. nowych lokalizacji - mówi Tomasz Suchański, prezes firmy Żabka Polska. - Dokonaliśmy kluczowych zmian nie tylko w identyfikacji wizualnej sklepów, ale także w asortymencie, aranżacji oraz wyposażeniu. Nowy, otwarty na zmiany format przyciągnął o 20 proc. więcej nowych klientów i pozwolił nam jeszcze szybciej reagować na potrzeby konsumentów - dodaje.
Trwający od lipca 2016 roku do końca września 2020 roku remodeling ponad 4 tys. placówek sieci zajął łącznie blisko 462 tys. godzin pracy wielu zespołów remontowych, pracujących zarówno nad zmianą wnętrz sklepów, jak i montażem nowego wyposażenia, regałów czy oświetlenia. Największą dynamikę liczby zmodernizowanych sklepów Żabka zanotowała w 2018 i 2019 r., kiedy średnio remodelowała aż cztery sklepy dziennie. Przekształcenie jednego sklepu trwało ok. 111 godzin.
Zmodernizowane sklepy, obok dobrze znanego asortymentu, zyskały rozszerzoną ofertę przekąsek, ciepłych i zimnych napojów na wynos oraz dań gotowych. Sieć rozwijała także pakiet usług dodatkowych pozwalających na realizację przy okazji zakupów innych codziennych obowiązków, choćby na zapłacenie rachunków. Od 2016 roku każda nowo otwarta Żabka uruchamiana była już w nowym formacie.