Według raportu „Jak odżywiają się Polacy? Firmy cateringowej Kukuła Healthy Food 2020" już 10 proc. Polaków między 18 a 65 rokiem życia jest wegetarianami, a 4 proc. weganami. Kolejne 10 proc. planuje wypróbować dietę wegetariańską jeszcze w tym roku.
Czytaj także: Rekordowe zainteresowanie weganizmem
Wegetarianizm to obecnie jeden z najsilniejszych trendów żywieniowych w naszym kraju i nadal ma tendencję wzrostową. Popularność diety wykluczającej mięso będzie przybierała na sile, ponieważ z tegorocznych badań immunologów Polskiej Akademii Nauk wynika, że dieta wegetariańska wpływa korzystnie na działanie układu odpornościowego. Odpowiadają na to producenci, czołowi producenci nabiału i mięsa mają już w ofercie linie produktów opartych na roślinnych zamiennikach. Sprzedaż produktów takich jak tofu czy hummus rośnie nawet o kilkadziesiąt procent w ujęciu rocznym.
- Branża produktów i usług związanych z żywieniem opartym na produktach roślinnych cały czas bardzo prężnie się rozwija. Rynek roślinnych dań gotowych oraz bezmięsnych produktów do samodzielnego przygotowywania posiłków rośnie właściwie z dnia na dzień. Wyniki raportu odzwierciedlają się również w zamówieniach naszych klientów. W ostatnim roku sprzedaż zestawów wegetariańskich i wegańskich wzrosła o ok. 50 proc. Miesięcznie jest to ok. 5 proc. wzrostu. W tym segmencie przewiduję ok. 70 proc. wzrost w skali 2020 r. - mówi Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel cateringu dietetycznego Kukuła Healthy Food.
Według statystyk sprzedaży firmy najwięcej zamówień na diety wykluczające mięso bez podziału na kobiety i mężczyzn przypada na województwa mazowieckie i pomorskie. W przypadku podziału na płeć diety roślinne chętniej zamawiają kobiety.