Kampanie reklamowe skierowane do przedstawicieli mniejszości seksualnych w Polsce w zasadzie nie występują, choć biznes już dawno odkrył potencjał tej grupy. W Polsce jest ona wciąż ignorowana, choć jak wynika z badania firmy Nielsen, udostępnionego „Rzeczpospolitej", aż 80 proc. konsumentów chętniej kupowałoby produkty firm, które promują równouprawnienie i różnorodność.
Różnice w zakupach
– O grupie LGBT mówimy zazwyczaj zbiorczo, jednak musimy pamiętać, że jest to zbiór tożsamości bardzo zróżnicowanych. W naszym raporcie wyraźnie widzimy tę rozbieżności – kobiety kupują więcej zdrowych i naturalnych produktów, a mężczyźni – produktów do pielęgnacji, kobiety 40+ robią o wiele więcej zakupów online niż ich heteroseksualne koleżanki, zaś starsi mężczyźni LGBT+ są o wiele bardziej aktywni – mówi Magdalena Markowska, starszy analityk w Nielsen Polska oraz liderka ERG PRIDE Poland.
Czytaj także: Koncerny pod rękę ze środowiskiem LGBT
– Każda z tych grup ma swoje unikalne potrzeby i preferencje, które też konsekwentnie różnią się od wyborów osób heteroseksualnych – dodaje.