Isla powiedział, że koncern chce by jego marki były dostępne dla wszystkich na całym świecie. nawet na tych rynkach, gdzie Inditex nie ma własnych placówek handlowych - informuje agencja Reutera.

Obecnie Inditex posiada sklepy na 96 rynkach i działa online na 49 z nich.

Hiszpański koncern wdraża już zintegrowany system zarządzania zapasami i stanami magazynowymi. System pozwala realizować zamówienia online również za pośrednictwem sklepów stacjonarnych, wykorzystując je jako centra logistyczne. Na początek usługa zostanie wdrożona w 2 tys. sklepów w USA i Europie - informuje "The Wall Street Journal". Usługa ma ruszyć jeszcze w tym roku.

W Polsce hiszpański koncern odzieżowy prowadzi już sprzedaż internetową wszystkich swoich marek : Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Uterqüe oraz Zara Home.

W pierwszym kwartale tego roku Inditex osiągnął przychody na poziomie 5,7 mld euro. To najlepszy wynik w historii grupy. W 2017 roku sprzedaż internetowa grupy wzrosła o 41 proc. i obecnie stanowi 10 procent całej sprzedaży - informuje Reuters. Największy rywal sieci - szwedzki Hennes & Mauritz online sprzedaje 12 procent swoich produktów.