Dominująca pozycja Allegro na wartym ponad 40 mld zł polskim rynku e-commerce może być zagrożona. Najpopularniejszą w naszym kraju platformę handlową zaczynają bowiem mocno podgryzać konkurenci z Chin. „Rzeczpospolita" dotarła do danych firmy Planet Plus, oferującej programy rabatowe (tzw. cashback) za zakupy w największych sklepach online, z których wynika, że już blisko połowa transakcji realizowanych za pośrednictwem tej platformy dotyczy produktów zamawianych w chińskich e-sklepach. To oznacza, że więcej kupujemy w takich serwisach jak Aliexpress, Tomtop, Joybuy, Banggood czy Geekbuying niż na Allegro, który dotąd był hegemonem handlu online w naszym kraju.
Czytaj także: Transgraniczny e-handel trafia na wiele barier
Polscy internauci szukają oszczędności
47-proc. udział chińskich sklepów pod względem liczby transakcji dotyczy oczywiście tylko tych zakupów dokonywanych z usługą cashback od Planet Plus (udział Allegro to 14 proc.). Dane te pokazują jednak pewien trend.
Polacy przekonują się do transgranicznych zakupów online
– Na polskim rynku e-commerce nadal dominuje Allegro. Debiut Aliexpress w Polsce w 2016 r. okazał się jednak prawdziwym sukcesem – mówi Jan Sikora, prezes Planet Plus.