Zalando przeciw dyskryminacji: kampania dla społeczności LGBT+

Największy europejski e-sklep z odzieżą rusza z kampanią wspierającą społeczność LGBT. Nie wszystkim się to na pewno spodoba.

Aktualizacja: 06.08.2020 08:53 Publikacja: 06.08.2020 00:15

Foto: Bloomberg

Zalando poinformowało, że rusza z kampanią ukazującą problemy społeczności LGBTQIA+ wywołane rosnącą skalą homofobii w Polsce. Kampania "Historie ukryte w ubraniach" powstała we współpracy z organizacją pozarządową Kampania Przeciw Homofobii oraz polską marką odzieżową MISBHV, znaną na całym świecie, stworzoną przez Natalię Maczek i Tomasza Wirskiego. Na zachodzie takie akcje to standard, powstają specjalne kolekcje z motywem tęczy. W Polsce to ewenement zwłaszcza z udziałem tak dużego gracza, dlatego kampania na pewno spowoduje ogromny odzew, z pewnością nie zawsze pozytywny.

Zalando wyjaśniając powody wejścia w taki projekt podaje, że sytuacja polskiej społeczności LGBTQIA+ ulega w ostatnich latach systematycznemu pogorszeniu. Zgodnie z ostatnim raportem KPH nawet 70 proc. osób doświadczyło przemocy, a tylko 4 proc. zgłosiło napaści organom ścigania.

Razem z MISBHV Zalando stworzyło pięć projektów powstałych z ubrań, które zostały uszkodzone wskutek aktów przemocy dokonanych na osobach LGBTQIA+.

- Równość i różnorodność ludzi, ich stylów życia i postaw jest kluczową wartością Zalando. Wierzymy, że moda może być nie tylko sposobem na wyrażenie siebie, ale również narzędziem uświadamiającym istnienie problemów społecznych. W tym wypadku jest to brak równości oraz przemoc wobec konkretnej grupy ludzi", mówi Dawid Pożoga, Regional Lead na Polskę w Zalando. - Razem z naszymi partnerami chcemy wesprzeć polską społeczność LGBTQIA+, pomagając jej członkom w dotarciu ze swoimi historiami do szerszego grona odbiorców - dodaje.

- To niezwykle ważne, by szeroko rozpoznawalne marki, takie jak Zalando, angażowały się w kampanie społeczne i mówiły głośno o problemach, jakie nękają nasze społeczeństwo - mówi Jakub Lendzion z Kampanii Przeciw Homofobii. - W ten sposób marki mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zmotywować ich do wsparcia różnych celów, takich jak dążenie do równości, a do osiągnięcia tego celu niezbędna jest profesjonalna pomoc prawna. Tylko poprzez zgłoszenie sprawy na policję jesteśmy w stanie dotrzeć do sprawcy przestępstwa i uruchomić aparat sprawiedliwości. Dzięki zgłoszonym i udokumentowanym przestępstwom będziemy w stanie przeprowadzić efektywne działania prawne na szczeblu lokalnym i międzynarodowym - dodaje.

- Nasze wartości, takie jak wolność, równość i otwartość, które jeszcze niedawno braliśmy za pewnik, są ostatnimi czasy coraz bardziej atakowane - wyjaśnia Tomasz Wirski, dyrektor kreatywny marki MISBHV

Kampania stworzona we współpracy z agencją 180heartbeats + JUNG v. MATT rusza 6 sierpnia i będzie publikowana w mediach społecznościowych Zalando, MISBHV i KPH, jak również poprzez działania PR. Jej kluczowym elementem jest seria filmów w reżyserii Mikołaja Sadowskiego, wykonanych przez operatora filmowego Igora Połaniewicza.

Aby dodatkowo wesprzeć społeczność LGBTQIA+ w Polsce, Zalando będzie sponsorować wybrane programy prowadzone przez Kampanię Przeciw Homofobii, dedykowane osobom, które doświadczyły przemocy i szukają pomocy prawnej i psychologicznej.

Zalando poinformowało, że rusza z kampanią ukazującą problemy społeczności LGBTQIA+ wywołane rosnącą skalą homofobii w Polsce. Kampania "Historie ukryte w ubraniach" powstała we współpracy z organizacją pozarządową Kampania Przeciw Homofobii oraz polską marką odzieżową MISBHV, znaną na całym świecie, stworzoną przez Natalię Maczek i Tomasza Wirskiego. Na zachodzie takie akcje to standard, powstają specjalne kolekcje z motywem tęczy. W Polsce to ewenement zwłaszcza z udziałem tak dużego gracza, dlatego kampania na pewno spowoduje ogromny odzew, z pewnością nie zawsze pozytywny.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale
Handel
Pęka handel Chin z Rosją. Kreml po prośbie w Pekinie
Handel
Drożyzna zmienia gusta konsumentów w Polsce. Cena ma znaczenie
Handel
Polacy pokochali diamenty. Jubilerzy zacierają ręce
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Handel
Koniec z alkoholem na stacjach benzynowych? Premier Tusk rozważa ten pomysł